Lista życzeń
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kontynuuj zakupy

Dieta (635 Wątki)

Pomysły na śniadanie

Data utworzenia : 2013-01-23 10:42 | Ostatni komentarz 2024-05-10 17:26

Konto usunięte

11751 Odsłony
157 Komentarze

Powoli mi się kończą.. No ale od czego mam Was ;) Poza kanapeczkami, jakąś paróweczką macie jakieś pomysły dla prawie już roczniaka?

2024-05-10 17:26 | Post edytowany:2024-05-10 17:28

Omlety carskie to co chwila mi się pokazują na stronach :) chyba teraz jakąś moda na nie;) 

Ja często robię wszelkiego rodzaju naleśniki ;) najlepiej z serkiem vitello z biedronki a w środek dla kontrastu trochę dżemu wiśniowego lub porzeczkowego ale jeszcze lepsze ze świeżymi owocami;) 

Naleśniki proponuje  wam zamiast mleka kefiru dodać  są zupełnie inne w smaku;) 

U mnie jak nie naleśniki to gofry bez cukru;)  uwielbiają chociaż ostatnio przejedzenie ;)

 

Mama być taki zwykły mus dodajesz do ciasta na racuchy?

Ja często robiłam z bananami lub jabłkiem posypane cynamonem;) ewentualnie placki z warzywami + ser żółty jakąś wędlina uda się i szczypiorek przemycić że mała nie wydłubuje ;)

 

2024-05-10 16:19

U nas teraz na topie są 3 przepisy z Lidlomixa, ale wiadomo, że i bez niego można je bez problemu zrobić;):

-omlet cesarski z owocami

-omlet z jajek na wytrawno (ale robiony z ubitymi białkami, jest wtedy taki fajny biszkoptowy)

-bułeczki mleczne (dodatki dowolne)

-racuchy drożdżowe z jabłkami

Moja starsza córka lubi je sama robić, odmierzać, wtedy jest większa satysfakcja i motywacja do jedzenia;).

2024-05-10 13:02

Marcioszka ale świetne te propozycje na śniadanie, 

ja muszę się przyznać, że u mnie brak rano czasu na wymyślne śniadanie i zazwyczaj dziecko je to samo;/

2024-05-10 07:35

U mnie dzieci ostatnio mają fazę na śniadanie albo w jakimkolwiek innym momencie w ciągu dnia ale bardzo często lubią placuszki racuszki różnego rodzaju Dodaję do nich co tylko w domu mam często na stole leżą jabłka banany więc to przeważnie główny składnik czasami jak też mam jakiś napoczęty musik którego dzieci nie dojedzą A jest jeszcze dobry albo jogurt naturalny to również dodaje do placuszków one są wtedy takie mam wrażenie bardziej puchate miękkejsze składniki są wykorzystane nic się nie marnuje a dzieciaki jedzą ze smakiem

2024-03-09 11:56

marciooszka świetne propozycje na śniadanie. Zdrowe i smaczne czyli takie jakie lubię najbardziej.

2024-03-09 11:23

U nas na śniadanie najcześciej pojawia się:

  • - owsianka na napoju roślinnym lub krowim (z tym, że krowie ogranicza wchłanianie żelaza z płatków owsianych), z owocami mrożonymi i bananem. Rozgnieciony widelcem banan dodaje słodkości a owoce w stylu jagód, malin fajnie przełamują smak. Do tego dodaję łyżeczkę pasty orzechowej by podbić gęstość odżywczą, posypuję ekspandowanymi zbożami i śniadanie gotowe. 
  • - kasza manna na mleku, z owocami. Do gotującej się kaszki dodaje łyżeczkę budyniu waniliowego. Nadaje fajny smak. Przed podaniem polewam owsiankę podsmażonymi w garnuszku owocami, z dodatkiem odrobiny miodu lub syropu daktylowego 
  • - naleśniki : do klasycznych zamiast cukru dodaje łyżeczkę daktyli w proszku. Czasem do ciasta dodaję garść jagód i całość blenduję i wychodzą fajne, fioletowe naleśniki. Fajnie sprawdza się tez pyłek warzywny z firmy Otolandia. Jedna łyżeczka wystarczy by uzyskać zielone, zdrowe warzywne naleśniki. Podobnie fajnie sprawdza się świeży szpinak. Tak naprawdę w naleśnikach jest dużo możliwości do urozmaicania klasycznego smaku. W środek wkładam naczęściej domowe powidła, serek naturalny z owocami, domową nutellę zrobioną z banana, kakao i pasty orzechowej, lub klasycznie, twarożek z owocami. 
  • - gofry - podobnie jak naleśniki, robię w dwóch wersjach, na słodko i wytrawne. Słodkie (z daktylami/bananowe/z liofilizowanymi owocami) podaję z ubitą na sztywno śmietanka 30% i owocami. Wytrawne (z cukinii/szpinakowe/warzywne/z ciecierzycy) polewam jogurtem naturalnym. 
  • - ryż na mleku z jabłkiem i cynamonem - klasyka, która zawsze broni się sama. Ryż gotuję na mleku lub używam ryżu, który został mi z obiadu. Dodaje odrobine masełka, mleka, tarte jabłko z odrobiną cynamonu i śniadanie czy kolacja gotowe :)
  • - pieczywo - klasyczne kanapki z domowymi pastami (jajeczna, smalec wegański, awokado, twarożek z warzywami), domowe wędliny (szynka z pieczonego schabu lub z piersi kurczaka). Tosty klasyczne z tostera, tosty francuskie smażone na patelni, chleb w jajku. Tosty zawijane z chleba tostowego (chleb tostowy rozwałkowany na płasko, posmarowany serkiem, z dodatkiem domowej szyneczki, sera żółtego lub w wersji na słodko, z dżemem owocowym. Zawinięty jak naleśnik, zamoczony w roztrzepanym jajku i usmażony na patelni. 
  • - omlety - to forma śniadań które najmniej przypadły do gustu mojemu synkowi. Swego czasu przygotowywałam omlety z dużą ilością warzyw w środku lub mocno owocowe, biszkoptowe. Niestety za każdym razem były odrzucane. 
  • - klasyczna jajecznica / urozmaicona dodatkami (z pomidorami, ziołami, pieczarkami)
  • - placuszki - to moja ulubiona forma podania drugiego śniadania. Jest tutaj ogromne pole do popisu. Używam najczęściej maki orkiszowej jako bazy. Do tego jajko, rozgnieciony widelcem banan i dowolne owoce. Wychodzą pyszne, delikatne i znikają zanim zdążę zdjąć wszystkie z patelni :)

2024-03-01 08:41

O ja bardzo lubie dzieciom robic

2024-02-29 21:41

Ostatnio znowu chodzą za mną placki z cukinii a dziś jadłam kotleciki z marchewki i pietruszki z bulionu.