Lista życzeń
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kontynuuj zakupy

Sekcja prawna (114 Wątki)

Odrzucona reklamacja - Kabina prysznicowa

Data utworzenia : 2015-10-08 14:52 | Ostatni komentarz 2015-10-16 16:05

niunia989

15800 Odsłony
22 Komentarze

Witam was. Mam problem i potrzebuje porady prawnej odnosnie reklamacji. Wiem ze kiedys byly tu mamy ktore sie znaly na takich rzeczach wiec moze ktoras z was mi pomoze. Mianowicie, tydzien temu w nocy rozlegl sie ogromny huk spowodowany peknieciem szyby od kabiny prysznicowej, szklo rozbryzglo sie po calej lazience. Nastepnego dnia maz pojechal do sklepu aby zglosic reklamacje, ktora sklep przyjal i oznajmili ze z serwisu przyjada obejrzec co sie stalo. Dzisiaj przyszlo takie o to pismo: Szanowni Panstwo, Informujemy ze reklamacja dotyczaca stluczonej szyby zostala zuznana za NIEZASADNA. Uszkodzenia mechaniczne (stluczenie szyby) nie podlegaja naprawie z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Jednoczesnie informujemy ze jest mozliwosc zakupu szyby w Dziale Sprzedazy Metal-Hurt (nr tel.) Przed zamontowaniem nowej szyby sugerujemy sprawdzenie poprawnoci montazu, w szczegulnosci zachowania symetrii kabiny. Szklo hartowane jest duzo bardziej odporne na zginanie i zmiany temperatur niz tradycyjn. Jest to szklo bezpieczne, gdyz po przekroczeniu jedo wytrzymalosci ulega rozbiciu na wiele drobnych kawalkow, co minimalizuje ryzyko powaznego zranienia. Uszkodzona krawedz, zarysowanie powierzchni badz zbyt silne naprezenie (np spowodowane nieprawidlowym montazem) moze spowodowac rozbicie szyby (popekanie) W zaleznosci od ubytku lub sily naprezenia moze to nastapic przy montazu badz po kilku miesiacach. Podczas montazu kabiny szczegulnie nalezy dbac o to aby krawedzie tafli szkla nie stykaly sie bezposrednio z twardymi powierzchniami (np nie nalezy opierac tafli szkla na kaflach- szczegolnie naroznikow - podczas montarzu), Krawedzie szkla powinny byc zabezpieczone ochronnymi naroznikami lub oslonami z tworzywa sztucznego w trakcie wyjmowania z opakowania oraz montazu. No wiec wlasnie - Pismo przyslo ale z serwisu nikogo nie bylo! Kabina byla zamontowana symetrycznie bo maz sprawdzal jeszcze dzisiaj. skoro szklo hartowane jest bardziej odporne (?) to dlaczego? Narozniki byly zabezpieczone gumowymi listwami przez caly czas korzystania. Kabina zamontowana byla juz 13 miesiecy I skoro gwarancja jest na dwa lata to czego ona dotyczy? Bardzo was prosze o pomoc jesli ktos zna sie na reklamacjach. Czy jest szansa zawalczyc o to czy mozna sie jeszcze jakos odwolac? Jesli tak to jak to zrobic? Jakie kroki jeszcze poczynic. Bede bardzo wdzieczna jesli pomozecie.

2015-10-16 16:05

Byłabym bardzo wdzieczna jesli jest taka mozliwosc.

2015-10-16 15:20

Iza, niestety nie udało mi się pogadać ze szwagrem. Przyjechali z żoną specjalnie na Mszę Św. w intencji ŚP. Teściowej i trochę się spieszyli. W przyszłym tygodniu szwagier ma do nas wpaść i postaram się poruszyć z Nim ten temat. Mam nadzieję, że jeszcze da się coś zrobić w tej sprawie :)

2015-10-16 14:33

Syba byl maz i pytal drugi raz i niestety nie przyjeli odwolania. Powiedzieli ze skoro producent odrzucil reklamacje to oni juz nic z tym nie poradza...

2015-10-16 11:47

Niunia spróbuj jeszcze porozmawiać z pracownikami sklepu na ogół oni są bardzo życzliwi. Jak będę się widziała z teściową to podpytam ją na ten temat.

2015-10-12 10:08

Bławatkowa2015 - Marta? Dobrze pamietam? Wiec tak w sklepie przy zgloszeniu reklamacji powiedzieli zze z serwisu przyjada ale nikt sie nie pojawil. No wlasnie tez mi sie wydaje ze dawno by pekla... a ona pekla po roku... Dziwna sprawa Az zaluje teraz ze nie kupilismy kabiny w OBI tylko w LM :) No i pytalas o to szwagra? Co on na to? Wiecie co mowilam wam ze pisalam do rzecznika? No i odpisala mi ze po roku od zakupu nalezy udowodnic wine sprzedajacego jesli nie udowodnie ze kabina nie nadawala sie do uzytku lub posiadala wady fabryczne/mechaniczne to nie ma o co walczyc... No to sie zalamalam...

2015-10-10 22:15

Niunia, mój Mąż jest kierownikiem marketu budowlanego. Mąż twierdzi, że serwisanci mają w obowiązku przyjechać i sprawdzić symetrię montażu. Nie można na podstawie samego zgłoszenia nie uznać reklamacji. Trzeba obejrzeć stan faktyczny. Mąż już kilkakrotnie montował kabiny i jest w 100% pewny, że jeżeli byłaby źle zamontowana to już dawno by pękła. Przysługuje Wam nowa kabina. Macie prawo domagać się aby przyjechali serwisanci. Mój szwagier jest dyrektorem Obi. Jak trzeba będzie to z Nim o tym porozmawiam, bo akurat jutro będzie u nas.

2015-10-10 09:15

Aga no to akurat prawda bo wiadomo ze gdyby sie wiedzialo to by sie w ten sposob nie oszczedzalo... Zestaw lazienkowy z umywalka ktora byla peknieta tez kupilismy na promocji, gwarancje nam przyjeli tylko i wylacznie dlatego ze bardzo duzo osob zglaszalo reklamacje towarow tej firmy Syba powiem szczerze ze nawet nie wiedzialam ze cos takiego mozna zglaszac. ale teraz juz wiem dzieki wam :)

2015-10-09 21:26

Niunia ogólnie opłaca się wszystko zgłaszać na rękojmi, a nie na gwarancji. Nie wiem czy czytałaś różnice?