Ciąża i poród (1685 Wątki)

Spadek żelaza osłabienie i przyspieszone bicie serca

Data utworzenia : 2020-07-10 14:53 | Ostatni komentarz 2020-08-27 20:04

adamos

786 Odsłony
153 Komentarze

Dziewczyny u mnie 19tci od kilku dni szczególnie rano nawet jak zjem i ogólnie w ciągu dnia muszę siadać szybciej bije mi serce i trochę mi słabo. Myślę że spada mi zelazo. Niedawno robiłam krew i wyniki będą za jakiś czas. Jak się wspomagacie. Kiedyś bralam tardyferon ale po nim źle się czułam. Czy jakaś dieta bogata w żelazo? Macie jakieś rady? 

2020-07-13 08:19

Ja jak miałam anemię kazali mi jeść właśnie dużo buraków ja tam je lubię nawet na surowo sobie pochrupac. Dodatkowo brokuły szpinak wątróbka. Jest sporo produktów które mają duzo żelaza mi ginekolog dała rozpiskę. U mnie jednak nie wiele to pomogło. Pamiętaj że jak przyjmujesz żelazo to trzeba popijać kwaśnym by lepiej się wchłaniało.

2020-07-13 07:40

W netto jest całe stoisko z takimi eko produktami :) 

2020-07-13 07:08

Miałam anemię w dwóch ciążach więc wiem ' z czym to się je' ;) .

Mięsa które warto jest jeść przy wykryciu anemii to wołowina, cielęcina czy też indyk. Zawierają wiele żelaza, które jest niezbędne w leczeniu tej choroby. Bardzo zalecane jest też jedzenie ryb morskich takich jak łosoś norweski, dorsz, owoce morza czy morszczuk. 

Bardzo dużo żelaza zawarte jest w żółtku jaja kurzego. To jest istna skarbnica żelaza :) 

Wątróbka mimo, że zawiera dużo żelaza obecnie nie jest tak zalecana do spożywania przez kobiety ciężarne jak kiedyś - w wątróbce jest dużo witaminy A, która może spowodować wady w rozwoju płodu. W małych ilościach jest ok. 

Ponadto pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane.

Szpinak zielony, fasolę, zielony groszek - tego nie można sobie w ciąży odmawiać. 

Buraki w różnej formie, najlepiej na surowo - wtedy mają najwięcej żelaza. Można robić surówki, soki. Jabłka, marchew, sałata, brokuły, koperek i natka pietruszki. Wszystko to ma w sobie dużo żelaza. Różnorodność składników pozwala nam na skomponowanie fajnego koktajlu, obiadu, przekąski. Jeżeli wolisz na słodko to żelazo znajdziesz także w kakao lub gorzkiej czekoladzie. 

Najważniejsza jest świadomość tego, że żelazo najlepiej wchłania się w towarzystwie witaminy C, więc warto jeść również pokarmy, które zawierają tę witaminę. Są to na przykład ; czerwona papryka, pomidory, chrzan, czarna porzeczka, truskawki, pomarańcze, cytryny bądź mandarynki. Porcję z żelazem zawsze starajmy się połączyć z porcją witaminy C. Wtedy mamy pewność, że 'wyciągniemy' tego żelaza jak najwięcej. 

 

2020-07-12 22:40

Adamos w internecie każdy pisze co chce. Albo czyta się na sprawdzonych stronach i z tego się czerpie wiedze albo lepiej wogole nie czytać 

2020-07-12 12:02

Mamameg ten wyciąg z buraka mnie zainteresował gdzie go kupiłaś? A o tym soku z buraka to poradnik zdrowie w Google i że on zawiera jakieś związki właśnie które są toksyczne azotany  bodajże. Chyba lepiej nic nie czytać. 

2020-07-12 08:21

Jeśli lubisz to w ogóle najlepszy z najlepszych bulby kiszony sok z buraka. 

A powtórne badanie TSH już było dobre? Bo w ciąży są inne normy, ja jak miałam 2,6 to już brałam Euthyrox. 

2020-07-12 01:11 | Post edytowany:2020-07-12 01:11

Adamos sok z buraka pomaga zwalczyć anemię, najlepiej gdybys go robiła sama, ze świeżych buraków, ale rozumiem nie zawsze jest czas, siła i możliwości - zwłaszcza w ciąży. Ja tez mam problemy z żelazem i lekarz zapisała mi wspomniany przez Ciebie tardyferon fol. W pierwszej ciąży miałam po nim zaparcia i teraz niezbyt chetnie zaczęłam go przyjmowac, okazuje się że każda ciąża jest inna i teraz w miarę dobrze go toleruję, w miarę bo czasem Częściej muszę iść do toalety.  Wiec może spróbujesz?

 

Polecam tez wyciąg z buraka, ja kupiłam z Herbapolu i jest Ok. 
 

Te dwa suplementy zaleciła mi moja ginekolog, wiec są bezpieczne.

 

2020-07-12 00:00

Adamos i tu sie.myslisz bo sok z.burakow anemii nie nasila tylko pomaga walczyć z anemia. Nie wiem gdzie to przeczytałaś