Lista życzeń
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Kontynuuj zakupy

Rozwój i wychowanie (724 Wątki)

adaptacja w przedszkolu

Data utworzenia : 2015-02-20 13:33 | Ostatni komentarz 2015-02-21 15:49

AgnieszkaE-1976

2498 Odsłony
4 Komentarze

Postanowiłam założyć ten wątek, bo w marcu zaczyna się okres zapisów dzieci do przedszkoli. Szczególnie zależy mi na poznaniu Waszych doświadczeń z okresu adaptacyjnego, tego ile miesięcy wcześniej zaczęłyście przygotowywać dziecko do roli przedszkolaka, jakie miałyście własne, wypróbowane sposoby na zmniejszenie stresu pierwszych dni w przedszkolu, itp. Nie chodzi mi o takie standardowe porady, gdyż od wielu lat jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego i zawsze na spotkaniu rodziców dzieci nowo przyjętych mamy przygotowane broszurki z "dobrymi radami". Zależy mi poznaniu Waszych metod, innych od tych o których czytałyście w fachowych czasopismach, czy dowiedziałyście się od pedagogów. Dla zainteresowanych załączam "standardową broszurkę" dotyczącą adaptacji i czekam na wasze pomysły. ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU Okres, który trwa między trzecim, a siódmym rokiem życia, jest w rzeczywistości najbardziej charakterystyczny dla całego dzieciństwa. W tym czasie następuje pełny i swobodny rozwój dziecka. Jest to czas dzieciństwa, przez psychologów zwany okresem przedszkolnym. Zapisując dziecko do przedszkola jesteście Państwo słusznie przekonani, że jest to korzystne dla jego rozwoju. Jednak, gdy dziecko po raz pierwszy pozostaje w przedszkolu po kilku dniach pojawiają się wątpliwości. Te pierwsze doświadczenia społeczne często odbijają się na dalszym życiu dziecka. Otoczone, dotychczas, troską i uwagą rodziny nagle znajduje się w miejscu, gdzie wszystko jest obce, inne: przedmioty, osoby, rytm dnia. Niektóre dzieci są zaciekawione inne niespokojne, niepewne, boją się zostać same, bez rodziców. Ich poczucie bezpieczeństwa zostało zachwiane. Część dzieci przystosowuje się dość szybko, u innych okres adaptacji trwa długo. Największe