Poznaj korzyści dla Twojego dziecka i Ciebie płynące z karmienia piersią.
Dowiedz się jak karmić piersią i jak pokonać problemy związane z laktacją.
CIĄŻA i PORÓD
Widok sekcji
Artykuły
Filmy
Narzędzia

Wigilijne menu ciążowej mamy

Boże Narodzenie to czas pełen radości, rodzinnej atmosfery i pysznego jedzenia. Będąc w ciąży z pewnością zastanawiasz się, czego możesz spróbować z suto zastawionego wigilijnego stołu. Podpowiadamy, co możesz jeść bez ryzyka, a co prawdopodobnie skończy się niestrawnością.
Dieta wigilijna w trakcie ciąży
Redakcja LOVI, konsultacja merytoryczna lek. med. dr Paweł Palacz, ginekolog, położnik | 1 grudnia 2015
131 komentarzy | Dodaj ocenę: (3)

Jakie ryby? 

Podczas wigilijnej kolacji obowiązkowo podaje się ryby. Aby uniknąć zgagi, wzdęć czy mdłości, powinnaś sięgnąć przede wszystkim po ryby pieczone i gotowane na parze, a także faszerowane lub w galarecie. Przygotowane w takiej postaci są lekkostrawne i nie będą powodować u Ciebie przykrych dolegliwości, co może się zdarzyć w przypadku jedzenia smażonych ryb.

Polecamy szczególnie gatunki morskie takie jak: łosoś, makrela, dorsz i halibut, ponieważ są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, witamin A,D,E oraz z grupy B, a dodatkowo ich mięso zawiera łatwo przyswajalne białko.

W czasie ciąży, lepiej zrezygnować z popularnych śledzi w marynacie bądź oleju, jeżeli nie ma pewności, że są świeże.

KONSULTACJA MERYTORYCZNA
 
 
 
lek. med. dr Paweł Palacz
 
ginekolog, położnik 

Grzybowa czy czerwony barszcz?

Zdecydowanie lepszy będzie barszczyk. Oprócz tego, że jest smaczny, to jeszcze bardzo zdrowy. Buraki to bogate źródło żelaza, kwasu foliowego, magnezu, potasu, wapnia i przeciwutleniaczy. Zupa grzybowa jest ciężkostrawna i może wywołać u Ciebie bóle brzucha oraz wzdęcia, dlatego w tym roku z niej zrezygnuj.

 

Postne pierogi i kapusta wigilijna

Kapusta to bogate źródło witaminy C, kwasu foliowego i błonnika. Jest niskokaloryczna, ale niestety powoduje wzdęcia, dlatego podczas Wigilii powinnaś unikać potraw z jej dodatkiem.

Jeśli uwielbiasz pierogi, przygotuj dla siebie porcję z innym nadzieniem np. ze szpinakiem, kaszą gryczaną lub białym serem. Będą równie smaczne i lekkostrawne. Tylko pamiętaj, by ich nie podsmażać. Najlepsze będą gotowane lub podpiekane w piekarniku.

Jeśli jednak zdecydujesz się na potrawy z kapustą możesz dodać do farszu odrobinę ziół, np. kminku, który ułatwia trawienie i zapobiega wzdęciom.

 

Uszka z grzybami

Choć razem z czerwonym barszczem smakują znakomicie, powinnaś z nich zrezygnować, jeśli jesteś w ciąży. Grzyby są ciężkostrawne, nawet te dobrze ugotowane. Poza tym do nadzienia dodaje się podsmażoną cebulkę. Takie połączenie może u Ciebie wywołać bóle brzucha i wzdęcia.

 

Świąteczny kompot

Kompot z suszu jest idealny dla kobiet w ciąży. Możesz go pić nie tylko dla przyjemności, ale i zdrowia. Suszone jabłka, figi, morele, śliwki i gruszki to bogactwo mikroelementów, które są niezbędne szczególnie w okresie zimy. Kompot zawiera również błonnik, który usprawnia pracę jelit oraz sprzyja rozwojowi dobrej flory bakteryjnej.

 

Mak w ciąży

Dodawany jest do kutii, łazanek i makowca. Choć pyszny oraz niezwykle wartościowy, nie można zapomnieć, że obciąża układ pokarmowy i jest bardzo kaloryczny. W połączeniu z orzechami, rodzynkami i miodem tworzy bombę kaloryczną. Oczywiście mała porcja nie powinna Ci zaszkodzić, ale jeśli nie zaspokoisz głodu na słodkie, sięgnij raczej po inne smakołyki.

 

Słodkości wigilijne

W czasie ciąży ciężko oprzeć się pokusie, szczególnie na wigilijne słodkości.  Najlepsze i najzdrowsze dla Ciebie będą domowe wypieki. Mamy wtedy pewność, że nie ma w nich żadnych polepszaczy, chemii i kiepskiej jakości tłuszczów. Jedyne co nam może grozić to kalorie JUnikaj ciast z kremami i kakao. Bezpieczny będzie na pewno sernik, szarlotka, pierniczki, kruche ciasteczka, a także ciasto drożdżowe.

Zdrową alternatywą dla świątecznych wypieków będzie kisiel żurawinowy. Możesz go jeść bez ograniczeń. Jest nie tylko smaczny, ale bardzo zdrowy. Żurawina ma działanie przeciwbakteryjne, a dodatkowo to bogate źródło witamin.

 

Zdrowa przekąska – owoce

W świątecznym menu nie może zabraknąć owoców. W ciąży powinnaś je jeść jak najczęściej, zarówno świeże, jak i suszone. Ze świętami kojarzą się szczególnie cytrusy: pomarańcze, grejpfruty i słodkie mandarynki. Doskonale sprawdzą się w postaci świeżo wyciskanego soku, jak i w całości. Po kolacji warto sięgnąć po kiwi, które poprawia trawienie.

Aktualności
21 SIERPNIA 2017
Lubicie podróżować, a w trakcie podróży towarzyszy Wam kubeczek LOVI 360°? Weźcie udział w naszym konkursie. Atrakcyjne nagrody czekają!
© by Lovi . Wszystkie prawa zastrzeżone.
Zadzwoń do nas:
tel. +48 46 858 00 00
(obsługa klienta czynna w godzinach od 8 do 15)
Newsletter
Zostaw nam swój adres e-mail, a co miesiąc
otrzymasz newsletter wypełniony nowościami.
W ramach naszej witryny wykorzystujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.
AKCEPTUJĘ
';
ZAMKNIJ

Karmienie piersią jest jedynym naturalnym sposobem żywienia niemowląt i żaden preparat zastępujący mleko kobiece nie posiada identycznych właściwości, co mleko kobiece.
Bardzo dziękujemy za zgłoszenie się do testów butelki LOVI Medical+.
Z góry bardzo dziękujemy za opinię.

ANKIETA DOTYCZĄCA UŻYTKOWANIA BUTELKI LOVI MEDICAL+

Uprzejmie prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi lub odpowiedź na poniższe pytania:

Cz. I - wypełnić przed przetestowaniem butelki LOVI Medical+:

  1. Czy używała Pani butelki LOVI Medical+?
    TAK NIE
  2. Czy słyszała Pani o butelce LOVI Medical+? Jeśli tak, to skąd?
    nie słyszałam
    tak, z Internetu
    tak, od koleżanki/znajomej
    usłyszałam o niej w innych okolicznościach (jakich?):

cz. II - wypełnić po użyciu butelki LOVI Medical+:

  1. Czy butelka LOVI Medical+ spełniła Pani oczekiwania? W jakim stopniu?
  2. Czy smoczek dobrze się odpowietrza?
  3. Czy przejrzystość butelki jest porównywalna do innych butelek do karmienia?
  4. Jakie zalety posiada według Pani butelka LOVI Medical+ z dynamicznym smoczkiem?
  5. Czy zauważyła Pani różnice między karmieniem butelką LOVI Medical+ z dynamicznym smoczkiem a innymi butelkami ze smoczkiem z jednorodnego silikonu? Jeśli tak to jakie?
  6. Czy miała Pani jakiekolwiek problemy z użytkowaniem butelki LOVI Medical+? Jeśli tak to jakie?
  7. Czy zauważyła Pani różnicę pomiędzy poprzednio używaną przez Panią butelką LOVI (pyt. do Mam używających wcześniej butelki LOVI)
WYŚLIJANULUJ