Zdrowe ssanie, mowa i zgryz (218 Wątki)

Krótkie wedzidelko języka

Data utworzenia : 2018-02-08 12:50 | Ostatni komentarz 2019-11-02 16:11

Jost1402

3108 Odsłony
67 Komentarze

Drogie Mamusie! Kiedy najlepiej zdecydować się na zabieg podcięcia wedzidelka u malucha? Syn ma 4,5 miesiąca. Nie problemu z jedzeniem mleka z piersi i z butelki. A do tego świetnie trzyma smoczek. Czy Zabieg jest konieczny? Boję się że moze to zmienić jego umiejętności chwytania smoczka i odruchu ssania A aktualnie jeszcze nie wprowadziłam pokarmów stałych.

2018-02-11 21:24

Ewcia mogła o tym nie wiedzieć. Po prostu nigdy nie miałam z tym styczności.

2018-02-11 16:33

Ewcia czasami wedzidelko podcina sie jeszcze w szpitalu u noworodka. Czasami juz przy pierwszym badaniu odruchu ssania wychodza nieprawidlowosci i wtedy najlepiek zrobic to od razu gdy szok poporodowy u dziecka jeszcze nie minie.

2018-02-11 11:34

Jost pierszy raz slysze o podcieciu wedzidelka, ale wiem jak straszne jest usleszenie od lekarza o jakim kolwiek zabiegu i jeszcze podjeciu samej decyzji kiedy najlepszy jest czas...co my jako rodzice same nie wiemy kiedy ten czas jest najlpeszy a najlepiej by bylo gdyby dalo sie ominąć jakikolwiek zabieg. U mnie synek od urodzenia kolki, zaparcia, ulewanie i ciagle problemy z brzuszkiem az wyplakal sobie w ok. 2Roku przepukline pepkowa i lekarz poinformowal mnie o zabiegu na przepukline i ze mam.zdecydowac kiedy chce i mam.przyjsc jak sie zdecyduje to on da mi skierowanie na badania a puzniej na zabieg...kolezanki dziecko mialo taki zabieg na 4latka duzo osob mowilo zebym poczekala jak będzie.mial ok. 4Latka a kolezanki córka miala przepukline pachwinowa i musiala szybko iscvna zabieg i poszla jak corka miala 3mc mowi ze nie pomyślała by ze to tak pujdzie latwo i ze nie byko bylo tak zle jak myslalal, a ja zdecydowalam sie odrazu bo nie chcialam.z tym.zyc i myslec ciągle ze synka czeka zabieg..i odrazu go zapisalam raz juz prawie byl na stole po glupim Jasiu ale okazalo soe ze ma lekki katar to lekarz bal sie go takiego zoperowac mimo ze dzień wcześniej anastezjolog stwierdził ze widac ze to od alergi bo byl jakby w srodku i z rana.jak woda a w dzien jzu kataru nie bylo..ale dop za 3podejsciem zrobili synkowi t n zabieg wiecej placzu i stresu...synka przywieźli po ok 50min. Caly byl czerwony i przytulony do swojego kocyka i spal tak dwoe godziny po dwuch godzinach obudzil sie chyba z bolrm bo az rwal ten plaster z brzuszka ale szybko przyleciała puelegniarka dala mu cos przeciw bolowego do wenflonu i zasnal i spal ok. 3Godz. Takze spal od 11do 17caly czas potem jak sie obudzil byl grzczny, rozmawial itp...i sie usmiechal a na drugi dzien juz prawie gonil a na trzeci dzien na spacerze to musialam mu ciagle przypominac ze nie moze biegać...także jesli bedzie konieczny yen zabieg wiem ze kazda mama.przezywa ale będzie dobrze i szybko minie a na dzieciach wszystko szybko sie goi i dzieciaki sa bardzo silne ;-)

2018-02-10 23:53

My tu na forum piszemi po imieniu albo po loginie. Tak jest lepiej. Po za tym my tu jesteśmy dla siebie przyjazne. A mówienie na pani wprowadza sztywną atmosfere, a nie luźną. Chyba, że ktoś chcę żeby mówić do siebie na pani. Ale osobiście się z tym nie spotkałam.

2018-02-10 23:06

Lepiej sprawdzić za wczas niż później żałować, że wcześniej można było coś zrobić, a teraz jest za późno. Ja właśnie zabiegów staram się unikać, ale kontrolować staram się wszystko co można. :) I nie pani, aż taka ważna nie jestem :)

2018-02-10 22:47

P. Kingo dała mi Pani nadzieję że może obejść się bez żadnych zabiegów - niby banalna sprawa ale dla mnie jakoś ciężko przychodzi każda wizyta u lekarza z dzieckiem...

2018-02-10 20:10

Mój syn ma 9 mc jak byliśmy na wizycie u chirurga i logopedy w 3 mż stwierdzili oni, że syn ma krótkie wędzidełko ale elastyczne i pytali, czy zauważyłam czy syn ma problemy ze ssaniem, jeżeli nie ma problemów ze ssaniem to podcięcie nie jest konieczne, więc my nie podcinaliśmy. Jak syn skończy rok mamy się pokazać na kontroli.

2018-02-09 15:41

Dokladnie tak jak mówi lina. Nie ma się czego obawiać.